בישול יפני | מסעדות בארץ | סדנאות בישול | ארוחה זוגית – בישול

בישול יפני | מסעדות בארץ | סדנאות בישול | ארוחה זוגית – בישול

 

תחום הבישול בעולם תפס בעשור האחרון כיוונים חדשים. אם פעם בישול היה הכנת אוכל כדי לא לגווע ברעב. היום חווית הבישול תפסה אפיקים חדשים. בישול לצורך נהנתנות. הבישול במסעדות תפס כיוונים חדשים וכיום ניתן למצוא בכל מקום מסעדות שמתהדרות בסגנונות בישול כאלה ואחרות. בישול מתרבויות ועדות שונות, בישול טבעוני, צמחוני, פלאוליטי, בישול מולקולרי ועוד סגנונות רבים של בישול.

עולם הבישול הגיע לכל בית. גם מי שלא יודע לבשל יכול היום לפתוח מתכונים ברשת ואפילו סרטונים המדגימים בישול ולעקוב אחר ההוראות ולהתנסות בבישול מודרך בבית גם ללא ידע קודם בתחום.

הבישול הפך גם מנת חלקם של צופי הטלויזיה. אם לרגע חשבנו שאי אפשר להעביר את חווית הבישול במדיה הטלויזיונית כמובן שטעינו. נכון, לא ניתן לטעום את האוכל ואף לא להריח את ריחות הבישול העולים ממסך הטלויזיה, אך החוויה הטלויזיונית של הבישול מתקיימת גם בדרכים אחרות. תכניות בישול רבות צצות ללא הרף. בישול של שפים מקצועיים המלמדים לבשל מתכונים כאלה ואחרים. תכניות אירוח ופינות קבועות בתכניות ניצפות המארחות חובבי בישול וכמובן מי אם לא כוכב הריאלטי בבישול. תכניות ריאלטי של מסעדות שמתחרות בבישול, של אנשים אלמוניים שמתחרים על התואר הנכסף כבשלן המנצח ועוד מיני תכניות המשתפות את הצופה ברזי הבישול דרך מסך הטלויזיה.

אז מה יש בבישול שנותן לנו טעם של עוד? חוויה קולינארית זו חוויה שמשלבת את כל החושים. ראיה, שמיעה טעם ריח ומישוש. כל החושים שלנו משתתפים לאורך כל הדרך בתהליך הבישול, מעוררות את התאבון, היצירתיות והדמיון ומספקות לנו חוויה עשירה שהיא מעבר לסיפוק הצרכים הבסיסים שלנו במזון.

בעולם כה דינאמי ובעל אפשרויות אינסופיות בכל תחום שהוא, גם הבישול הוא עולם ומלואו שניתן לאתגר אותו בכל יום מחדש ולפתח את יכולות הבישול, הכיוונים , הטעמים, וההגשה הויזואלית.

בהתאם להתפתחות עולם הבישול, קיימים גם מכשירים, אביזרים ואמצעים חשמליים או ידניים שעושים את הבישול פשוט יותר וזמין לכל אחד. גם הבישול המקצועי נהנה מהחידושים בתחום וכל טבח מקצועי או חובב נהנה לרכוש מוצרים למטבח שיעשו את הבישול לנח יותר ויקצר תהליכי בישול ארוכים. אך בסופו של דבר בכל מה שקשור לבישול אין ספק שהטעם הוא זה שקובע.

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

לימוד שוק ההון | לימודים בשוק ההון | קורסים שוק ההון- קורס בשוק ההון

ב נוב 30 , 2015
קורס בשוק ההון   ישנם קורסים רבים אשר מאפשרים לאדם ללמוד מקצועות שונים ועל ידם להפוך להיות מקצועי ומצליח באותו תחום שנבחר. כל שוק ההון זהו שוק אשר מתקיימות בו תנועות גלובליות רבות בכלכלה העולמית ואותם תנועות הם בעלות השפעה. באמצעות כך שלומדים קורס בשוק ההון ניתן להכיר שיטות רבות […]

You May Like