דירות חדשות למכירה בארץ או בחו"ל

בזמן האחרון נהייה אופנתי לדבר על הישראלים החיים בברלין. אך ישנה עוד תופעה שאליה אנשים לא מתייחסים כל כך בכנסת ובתקשורת: ישראלים אשר מחפשים דירות חדשות למכירה בחו"ל, ולעומתם, תושבי חוץ אשר קונים דירות חדשות בארץ. מהם הגורמים לתופעה הזאת? באופן גס ניתן לומר שמדובר בשני גורמים עיקריים: מחירי הדירות החדשות בארץ מול חו"ל, והקלות בהשגת דרכונים זרים.

האלמנט התרבותי מאחורי דירות חדשות למכירה

בניגוד למה שאתם חושבים, אין כאן ענייני נדל"ן בלבד. פעם, לקנות דירה בארץ אחרת היה נחשב כמעט מוקצה וחסר פטריוטיות. עד שסוף סוף יש לנו מדינה, מעשה זה נחשב כמו הפניית עורף למפעל הציוני, העדפת טובת הפרט והכנת תכנית מילוט. כיום, המצב שונה בתכלית. קודם כל, משהמדינה הפכה למשהו מובן מאליו על הדור הצעיר, אפשר כבר להתפנות לחשוב על טובת הפרט והמשפחה. בנוסף, עם התפתחות האינטרנט והכפר הגלובלי, אנשים רבים מסוגלים לראות במקומות שונים בעולם בית כמעט באותה המידה. לכן, הם יכולים לבחון את לוח הדירות החדשות למכירה בויסקונסין ממש כמו את זה שבחדרה או רמת אביב.

כמובן, יש את עניין המחיר. אנשים יכולים להרשות לעצמם דירות חדשות נוחות בחו"ל ולא תמיד בארץ. לעומת זאת, יהודים תושבי חו"ל יכולים להרשות לעצמם דירות בארץ גם אם הם לא תמיד משמשות למגורים.

מאידך, אסור להתעלם מהעובדה שלאחרונה, אנחנו שומעים יותר ויותר על פרויקטים המציעים דירות חדשות למכירה בסטנדרטים מפנקים ביותר במקומות שונים בארץ. מי שמתלונן על כך שרק בחו"ל אפשר לחיות ברמת חיים גבוהה, צריך אולי לבדוק שוב הרבה יותר קרוב. חברות בנייה בונות יותר פרויקטים בערים שפעם היה להן ביקוש נמוך ומנצלות את הביקוש העדיין לא גבוה לבניית קומפלקסים מפוארים ומרווחים, עם מרפסות שמש, מרחבים משותפים, דירות גן ופנטהאוזים ועוד שלל פינוקים.

לדעתי, כאן טמון הפיתרון באיזון המגמה, ובנוסף יתרום לישוב מקומות רחוקים מהמרכז ויתרום ליצירת מוקדי תרבות נוספים בארץ.

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

דירות למכירה בחדרה – הרבה יותר משתלם

ד נוב 27 , 2013
רוצים לגור קרוב למרכז, אבל מתקשים למצוא דירות מגורים במחיר שמתאים לכם? למה לא לחפש דירות למכירה בחדרה ובזה לסיים את הסיפור? חדרה מציעה לא רק דירות איכותיות במחירים זולים, אלא גם סביבה שנעים לחיות בה. עד לפני כמה שנים, חדרה כלל לא הייתה ברשימת הערים שבהן כדאי לגור, אבל […]

You May Like