ליסינג פרטי – כדאי או לא?

לא כל אחד יכול לרכוש אוטו חדש, גם אם זה רכב במחיר נמוך יחסית, כמו סוזוקי אלטו, סיאט איביזה או מאזדה 3. בדיוק לשם כך יש ליסינג פרטי. מה זה אומר, והאם זה מתאים ומשתלם לכולם?

היום, עם שגרת החיים הקדחתנית, תחבורה ציבורית הרבה פעמים מעכבת אותנו, ואי אפשר להסתמך רק עליה. אומנם יש מקרים שבהם היא עדיפה על פני שימוש ברכבים פרטיים, אבל הרכב הפרטי לרוב חוסך לנו זמן, והוא גם משמש כמעין מקום מפלט מכל ההמולה והרעש. אבל לא כל אחד יכול לקנות רכב חדש או יד ראשונה, ואפילו לא יד שנייה, גם לא כשאלה רכבים זולים יחסית, כמו סוזוקי אלטו או סיאט איביזה. ליסינג פרטי יכול להיות הפתרון לכל הבעיות.

מה זה בכלל ליסינג פרטי?

בעבר זה נקרא ליסינג מימוני, אך משום שהשימוש במילה "מימוני" הרתיע את הצרכנים, היא הוחלפה ב"פרטי". האופציה הזו מציעה לנהגים להשכיר רכבים חדשים, יד ראשונה או שנייה לטווח רחוק, ויש להם גם את האפשרות לקבל בעלות מלאה על הרכב בתום תקופת השכירות.

המשמעות של ליסינג היא חוזה התקשרות לתקופה מסוימת, שבמהלכה הרכב רשום על שם חברת הליסינג. השלב הראשון הוא תשלום מקדמה של בערך 20 אחוז מערך הרכב, אחר כך מתחילה תקופת ההתקשרות לפרק זמן של כ 3 שנים, שבה המשתמש ברכב משלם לחברת הליסינג מחיר חודשי קבוע עבור השימוש ברכב. בחברות מסוימות מכוסות לנהג גם הוצאות התחזוקה והטיפולים השוטפים של הרכב. בתום תקופת ההתקשרות, ניתן לרכוש את הרכב במחיר של בערך 50 אחוז מערכו, או לשדרג לרכב חדש יותר.

אם עושים ליסינג פרטי, לדוגמא בחברת Avis, על רכב חדש כמו מאזדה 3 או טויוטה קורולה, לרוב ניתנת ללקוח אפשרות להחזיר את הרכב בסוף תקופת ההתקשרות, והוא לא צריך לבחור בין רכישת הרכב או שדרוג.

בסך הכל מדובר בשיטה שמתאימה לאנשים שמעדיפים את הנוחות של השכרת רכב במחירים נוחים, על פני רכישה של רכב.

מאזדה 3 חדשה או ליסינג פרטי?

היתרון הבולט הוא כמובן ההנאה מרכב בתנאי תשלום חודשיים נוחים, ומבלי שהרכב יהיה רשום על שמם של הנהגים. אם הליסינג הוא על רכב חדש כמו מאזדה 3, למעשה זוכים לנהוג ברכב מתקדם ללא צורך בשום הלוואות לשם הרכישה.

בנוסף, בעוד שאנשים רבים מתקשים "להיפטר" מרכב שרכשו, כשהם רוצים להשיג רכב חלופי, הליסינג הפרטי מאפשר להחזיר את הרכב לחברה כל כמה שנים, ובתמורה לשדרג אותו לרכב חדש יותר.

ולא פחות חשוב, כשלוקחים רכב מאדם פרטי, לא תמיד יודעים מה מצב הרכב, וגם בדיקות לפני קנייה לא תמיד מבהירות את התמונה. לעומת זאת, חברת ליסינג מציעה שקיפות מלאה בכל הקשור לטיפול ברכב. וכאמור, הרבה חברות משלמות על הטיפולים השוטפים או על תקלות שאינן קשורות לאופי הנהיגה של המשתמש.

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

מדוע הבחירה בדירת 5 חדרים היא נכונה?

ג דצמ 3 , 2013
הטעם של אנשים רבים בכל הנוגע לדיור ולאיכות הדיור משתנה מאדם לאדם. דירת קרקע בבניין מגורים, דירת קרקע מופרדת וייחודית, מגורים בפנטהאוז של הבניין או מגורים בשיכונים – כל אלה הם חלק מנוף המגורים שבארץ. לא פלא אם כן שחברות הנדל"ן הרבות מרוויחות כסף רב על חקירת שטחים, על מסחר […]

You May Like