מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות הוא אחד המוזיאונים המובילים בארץ בתחום האמנות המקומית והבינלאומית. המוזיאון החל את דרכו בשנת 1932 כשאת היוזמה להקמתו הביא ראש העיר הראשון של תל אביב, מאיר דיזינגוף.

מוזיאון תל אביב נפרש היום על פני שלושה בניינים שונים; ביתן הלנה רובינשטיין, בניין ראשי ובבניין על שם שמואל והרטה עמיר. ביתן הלנה רובינשטיין הוקם בשנת 1959 ולמשך 12 שנה הוא היה המבנה המרכזי של המוזיאון. היום מוצגות במקום יצירות בנות זמננו בתערוכות מתחלפות. הבניין הראשי של המוזיאון נמצא ברחוב שאול המלך ומשנת 1971 הוא משמש כמרכז המוזיאון. הבניין הצמוד לבניין המרכזי, ע"ש שמואל והרטה עמיר, נפתח בשלהי שנת 2011 והכפיל למעשה את גודלו של המוזיאון. הבניין תוכנן על ידי האדריכל פרסטון סקוט והיום הוא נקודת ציון חשובה לעיר תל אביב. ברחבה של מוזיאון תל אביב ישנו גן פסלים אשר פתוח לכל העוברים והשבים אשר מגיעים במקרה לאזור או שרוצים ליהנות מהיצירות השונות.

מוזיאון תל אבי לוקח חלק בחינוך לאמנות

מוזיאון תל אביב לאמנות אינו רק מציג תערוכות קבועות ומתחלפות, הוא גם שם לעצמו מטרה חינוכית לקרב את האמנות לעם ולפתוח בפני קהל רחב את היצירות השונות. בתי ספר מכל רחבי הארץ מגיעים למקום ועוברים סדנאות אשר מותאמות לקהלי הגיל של הילדים המגיעים. המוזיאון מציע חווית אמנות לבתי ספר ומציע הדרכות על ידי אנשי מקצוע מיומנים אשר מקרבים את הילדים לאמנות המוצגת במוזיאון.

עוד במקום יש תערוכות המתאימות לכל המשפחה ופעילויות מונחות קבועות מראש אליהן ניתן להגיע באופן עצמאי או בקבוצות בתיאום מראש. מוזיאון תל אביב יודע כי לא כולם מתקרבים סתם כך לאמנות ולעתים הם זקוקים להנחייה ולכן המוזיאון מציע לקהל הרחב סדנאות חוויתיות לכל המשפחה ואפילו מציע לקיים יום הולדת באווירה שונה לחלוטין במתחם. ימי ההולדת של מוזיאון תל אביב אינם דומים לכל חוויה אחרת, הם כוללים פעילות יצירתית, סדנא מונחית, מופעים תיאטרליים וצוות אשר מתמחה בתחום האמנות ונגיש לילדים וזאת כדי להפוך את החוויה למהנה ביותר.

החשיבות של האמנות במוזיאון תל אביב

מוזיאון תל אביב הוא אחד ממוסדות האמנות החשובים ביותר של מדינת ישראל והוא מציג שלל תערוכות שחלקן קבועות וחלקן מתחלפות כשהמטרה היא לפתוח בפני הקהל הרחב, מגדול ועד קטן, את החוויה האמנותית. המוזיאון שם דגש על התערוכות הטובות ביותר ומביא את האמנים החשובים ביותר למקום לצד אמנים מתחילים.

 

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

קיימות ואיכות הסביבה – הגדרות ומידע

א דצמ 21 , 2014
קיימות ואיכות הסביבה קיימות ואיכות הסביבה הוא תחום המתייחס לתהליכים ממושכים בתחום איכות הסביבה. קיימות היא בעצם הגדרה לתהליך, מצב או התמשכות של מצב לאורך זמן. המושג מתייחס בעיקר לעולם האקולוגיה בו בעצם מדובר במערכות אקולוגיות או תהליכים אקולוגיים הנשמרים לאורך זמן. אצל האדם, מושג הקיימות מתייחס בעיקר למבט על […]

You May Like