מטבח – המקום בו הכל קורה

 

מטבח הוא חלל הקיים בכל בית מגורים, לא משנה מה גודלו. מדובר על חלל אשר מתקיימת בו הכנת מזון, חימומו ואף אחסונו. לרוב הוא מורכב מחלל אשר יש בו שיש, כיור עם ברז, כיריים ותנור ולעיתים אף מיקרוגל. באיזורו יוצב המקרר השומר בתוכו אוכל מקורר ובמקפיא אוכל מוקפא ואף ארונות לאחסון כלי האוכל, הסירים, כוסות וסכו"ם. מעבר לשימושו הטכני כמקום שבו מכינים מזון בתצורותיו השונות: בישול, אידוי, אפיה וטיגון, המטבח מהווה מקום מפגש ובילוי של בני הבית.

בימים המודרניים יש בעיות תקשורת רבות בין בני המשפחה אשר נובעות לרוב מקושי של אדם להסביר את צרכיו ורצונותיו ומהצד שני להבין ולהכיל. כתוצאה מכך בני המשפחה מתקשרים בינהם פחות ופחות וכל אחד פונה לחדרו, למחשב או לטלפון הנייד שלו ולעיסוקיו השונים. הורים אשר מעוניינים ליצור קרבה בין בני המשפחה יקפידו על הצבת שולחן אוכל לבני המשפחה בסמוך למטבח ויקפידו על שעה ספציפית של ארוחת ערב שבה כל בני המשפחה מחויבים לנכוח. באופן זה, יש שעה מסוימת ביום בה כל בני המשפחה יושבים יחד, מדברים על החוויות שהיו להם באותו היום וכך גם אם כולם עסוקים בענייניהם במהלך היום, יש שעה מוגדרת שבה כולם מתאספים יחד, מניחים את הטלפון הנייד בצד ומתפנים לתקשורת בין אישית, פנים מול פנים אחד עם השני.

החשיבות של הצבת שולחן האוכל סמוך למטבח נעוצה בכך שאם מתיישבים לאכול ועדיין אמא או אבא מכינים את האוכל ועסוקים בהגשתו הם יהיו חלק מהשיח שמתרחש סביב השולחן לפחות ברמת השמע ולא יפספסו את השיחה והדברים העולים בה. בנוסף לארוחה משותפת אחת של בני הבית, המטבח יכול להוות מקור לבילוי משותף לטובת הכנת האוכל.

כך למשל אם מארחים בני משפחה רחוקים יותר ואחד האחים או האחיות נרתם לעזור להורים בבישול והכנת האוכל הם יוצרים משימה משותפת אשר במהלכה יכולים לדבר על ענייני דיומא ויכולים לעלות נושאים אשר לא הייתה להם הזדמנות אחרת לעלות. באופן זה משיגים שתי מטרות בפעילות אחת: גם מבשלים לטובת האירוח וגם מקרבים בין בני המשפחה.

 

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

קורס אימון – פנים רבות לו

ב מאי 16 , 2016
  קורס אימון יכול להיות בעל יותר מהגדרה אחת. ההגדרה הרווחת והמובנת מאליה תהיה שהקורס אימון בא להעניק כלים למי שלומד אותו על מנת לאמן אחרים: בין אם מדובר באימון כושר, אימון מנטאלי, אימון רוחני, אימון ביוגה וכ'ו. ההגדרה העמוקה יותר היא שקורס אימון בא לאמן את מי שלומד אותו […]

You May Like