קורס אימון – פנים רבות לו

 

קורס אימון יכול להיות בעל יותר מהגדרה אחת. ההגדרה הרווחת והמובנת מאליה תהיה שהקורס אימון בא להעניק כלים למי שלומד אותו על מנת לאמן אחרים: בין אם מדובר באימון כושר, אימון מנטאלי, אימון רוחני, אימון ביוגה וכ'ו. ההגדרה העמוקה יותר היא שקורס אימון בא לאמן את מי שלומד אותו על מנת שיוכל לקבל כלים בכדי לאמן את עצמו. אנשים חוטאים לחשוב שכאשר אדם פונה לקורס אימון זה על מנת לאמן אחרים ולחלק הוראות כאשר בעצם הרבה אנשים שפונים לתחום האימון עושים זאת תוך הצורך והרצון למצוא פיתרון עבור עצמם ומאחר ומאוד קשה להם להתמודד עם הבעיות שלהם באופן ישיר הם באים על מנת לקבל כלים שיוכלו לעזור לאחרים ומתוך כך מקווים שהכלים יוכלו להועיל גם להם. לרוב ניתן לראות את הדפוס הזה בקורסים לאימון מנטאלי או כפי שידוע בשמו הרווח "קואצ'ינג".

במסגרת הלימודים להנחיית אחרים (קואצ'ינג), נלמדים שיעורים רבים כמו ניהול משברים, שאלה השאלות הנכונות על מנת להבין את התסכולים והפחדים שמונעים מאיתנו להתקדם ולהתפתח. המטרה השטחית של לימודי שיעורים אלו היא להקנות לאנשים שבאים ללמוד כלים בכדי שיוכלו לעזור למי שמגיע אליהם לטובת הנחייה ועזרה במציאת כיוון. בפועל, מבלי להודות בכך, הרבה מהם זקוקים לכלים האלה על מנת לפתור בעיות וסכסוכים שהם בעצמם מצויים בהם. המקבילה הקלאסית לכך היא לימודי פסיכולוגיה. יש בדיחה מיושנת הקובעת שמי שהולך ללמוד פסיכולוגיה זקוק בעצמו לפסיכולוג.

במקרה זה, ניתן לראות את אותה תופעה וכך המשפט: "באנו לחזק" כדי להתחזק מקבל משנה תוקף. קורס אימון יכול לבוא במבנה נוסף כמו למשל אימון גופני, אימון טריאתלון או אימון כדורסל. במסגרת קורסים אלו ילמדו שיעורים עיוניים של מבנה השריר, אנטומיה, מערכת הנשימה והמשמעות של נוכחות חומצה חלב בשריר ופיזורה בדם. בנוסף לחלק העיוני של שיעורים אלו לומדים המאמנים לעתיד צורות שונות של העברת שיעורים ואימונים כך שהמתאמנים שלהם יקבלו את הפרופיל המלא הנדרש על מנת להיות בכושר ומחוטבים. באופן זה קורס אימון נותן את כל השיעורים הנדרשים על מנת להקנות את הכלים למאמן מוצלח.

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

מכונת קפה מקצועית – הדובדבן שבקצפת של בית הקפה שלי

א מאי 22 , 2016
  החלטתי לפתוח בית קפה. בית קפה, כשמו כן הוא – צריך להגיש קפה. החזון שלי היה שבית הקפה שלי יהיה ביתי ונעים ויהווה מקום לפגישות עם חברים ומפלס למי שמרגיש בודד ורוצה להיות סביב אנשים. מעבר לכך שהחלטתי שהאוכל שיוגש בו יתמקד בסנדוויצים וסלטים בלבד, היה לי ברור שהקפה […]

You May Like