קיימות ואיכות הסביבה – הגדרות ומידע

קיימות ואיכות הסביבה

קיימות ואיכות הסביבה הוא תחום המתייחס לתהליכים ממושכים בתחום איכות הסביבה. קיימות היא בעצם הגדרה לתהליך, מצב או התמשכות של מצב לאורך זמן. המושג מתייחס בעיקר לעולם האקולוגיה בו בעצם מדובר במערכות אקולוגיות או תהליכים אקולוגיים הנשמרים לאורך זמן. אצל האדם, מושג הקיימות מתייחס בעיקר למבט על החיים לטווח הארוך, כאשר הדגש הוא על איכות הסביבה, ההיבט הכלכלי וכן ההיבט החברתי.

התייחסות למושג קיימות ואיכות הסביבה על פי הגדרות שונות

המושג קיימות הוא בעיקרו מושג מתחום האקולוגיה והמדע, אך מלבד זאת המושג בפירושו מתייחס לכל תהליך ממושך כלשהו שמתקיים. כך לדוגמה המושג מתייחס גם למצבים שונים במרחב ובזמן. דוגמה לכך היא ההתייחסות לאיזון עולמי בין ייצור ובין צריכה, או למשל לכוונות עתידיות ותחזיות. לכן מושג זה אינו בעל הגדרה אחת ברורה, וניתן להתייחס אליו כמושג כולל לנושאים שונים אשר המשותף לכולם הוא בעצם תהליך או מצב ממושך. בתחום קיימות ואיכות הסביבה כאמור, מתייחסים אל המושג כאל שמירה על איכות הסביבה למען אורח חיים טוב גם בטווח הרחוק.

 

התייחסות למושג קיימות אצל האדם

כפי שנאמר, המושג קיימות ואיכות הסביבה עוסק בעיקר בקיום האנושי על פני כדור הארץ. הנושא כאמור, סובב סביב שלוש קטגוריות עיקריות:

  • צרכי הסביבה
  • ההיבט החברתי
  • ההיבט הכלכלי

שלושת מושגים אלה בעלי השפעה על תחום קיימות ואיכות הסביבה ועל חיי האנושות בטווח הרחוק. דוגמה בתחום צרכי הסביבה היא שמירה על איכות הסביבה. ארגונים שונים נלחמים יום יום כנגד מוצרים הפוגעים באוזון ובאיכות הסביבה, שכן פגיעות מסוג זה עלולות להשפיע על חיי האדם בטווח הרחוק. כמו כן כל פגיעה סביבתית שונה, עשויה לפגוע בטווח הרחוק באיכות החיים האנושית. בהיבט החברתי מדובר כמובן בגידול האוכלוסייה.

על פי נתונים של האו"ם העוסקים בקיימות ואיכות הסביבה, אוכלוסיית העולם ב2050 עשויה להגיע לכ9 מיליארד איש. כאשר מחברים זאת את ההיבט הכלכלי מקבלים תמונה של השוואה בין איזון וצריכה. בזמן שאוכלוסיית העולם מתרבה גם הצריכה עולה, ולכן מדובר בנושא חשוב בתחום. כמו כן בהיבט החברתי מתייחס הנושא גם כמובן על ביטחון, שלום וצדק חברתי. הפרעות חברתיות כמו אי שלום בין מדינות ואי ביטחון, עשויים להשפיע על תכנות העתיד האנושי, ומסכנים את רווחת הציבור באופן כללי.

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

קורס מאמנים אישיים

א ינו 4 , 2015
קורס מאמנים אישיים במהלך הקורס הזה תלמדו כלים חיוניים כמאמנים אשר יכוונו אותנו לדרך הנכונה כמו כן גם יהיו כלים אשר מרחיבים את אופק החשיבה. כל מי שלומד בקורס מאמנים אישיים בעצם יוצא לחיים בצורה שונה מאשר זו שהוא בא. ישנם דגשים מסוימים בקורס כמו מערכות היחסים שלנו- עם עצמנו, […]

You May Like