יתרונות האגודה על פי עופר פיינשטיין

עופר פיינשטיין

נכון להיום ישנן ארבע צורות התאגדות כלכליות בישראל, אשר כל אחת מהן מונה יתרונות וחסרונות שונים. עופר פיינשטיין, מי שהיה מנהל משרד עורכי דין וכיום מנכ"ל רשת קו אופ, פורט את היתרונות והחסרונות של כל אחת מצורות ההתארגנות השונות לאור הטרנד המביא להקמה של יותר ויותר אגודות. במקביל, יותר ויותר חברות משנות את רישומן ואופן התנהלותן להתנהלות של אגודות.

יתרונות המשתייכים לאגודות שיתופיות

הפעילים באגודות נהנים מהשתתפות בבחירות אמיתיות ויכולים להציע את עצמם לראשות האגודה בדיוק כמו כל חברה אחר. חברי האגודה נהנים ממבנה משפטי המונע השתלטות של אחד החברים על האגודה כולה ועל תהליכים שוטפים המתרחשים בה. חברי האגודה יכולים ליהנות מפיקוח רגולטיבי המבוצע על ידי רשם האגודות ומחזיק בסמכויות רחבות עד ליכולת של פירוק אגודה שאינה מתנהלת כראוי.

חלופת תפקידים מתבקשת

האגודה מטבע המבנה שלה מאפשרת חלופת דירקטוריונים אחת לתקופה על מנת לשמור על רגולציה ולהימנע מכוחניות יתר של אחד מהחברים. באמצעות הבחירות המחודשות מקבלת האגודה הזדמנות לשמור על מערכת איזונים ובלמים. הקואופרציות הישראליות נהנות משיתוף פעולה עם קואופרציות במדינות אירופאיות ובמדינות אחרות ברחבי העולם כולו. כך, זוכים חברי האגודה השיתופית להגיע לרווחים משמעותיים בשל הגדלת רווחי האגודה ויצירת שיתופי פעולה עם ארגונים שונים ברחבי העולם כולו ובענפים שונים.

אגודות בעל רכיבים אידיאולוגיים

חלק ניכר כיום מהאגודות המבוססות על רכיב אידיאולוגי פעילות במתכונת זו עוד מתקופת הקמת המדינה. על אף שחלקן סובל מתדמית ירודה, מדובר באגודות פעילות ודינאמיות הפעילות בשווקים תחרותיים כמו קו אופ המצויה תחת ניהולו של עופר פיינשטיין לדוגמה.

קואופרציות בעולם

הקואופרציות כיום מאוגדות גם בעולם תחת איגודים מדינתיים, אזוריים, מגזריים ועולמיים. ניתן לקבל את המידע הדרוש בארגון הקואופרציות העולמי. ארגון זה מונה 222 קואופרציות ארציות. על פי עופר פיינשטיין, ניכר כי האגודות השיתופיות עושות צעדי ענק בהתפתחויותיהן בשנים האחרונות. נכון להיום ישנם לא פחות מ-660 אלף קואופרטיבים המשתייכים לארגון העולמי ו-800 מיליון בני אדם.

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

קניות אונליין בעידן הגלובליזציה

א ספט 7 , 2014
עידן הגלובליזציה פתח לכולנו אינספור אפשרויות בתחום הצרכנות. כיום, קניות אונליין מציעות לנו רכישת מוצרים לא רק דרך מעסקים שנמצאים כאן בישראל, אלא גם מעסקים שפועלים בשלל מדינות בכל העולם! עולם הצרכנות עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. השינוי הגדול ביותר נוצר בעקבות התפתחות עידן הגלובליזציה, שבזכותו אנחנו מחוברים לאנשים בכל […]

You May Like