מרכזי אמנות בישראל

אמנות 

בכל רחבי הארץ אפשר למצוא מרכזי אמנות שבהם אפשר לראות מיצגים, תערוכות וגם אמנויות מתחום הקולנוע והמוסיקה (סרטים, רסיטלים וכדומה). הנה כמה מרכזים כאלו בהם תוכלו לראות שלל יצירות עכשוויות והיסטוריות.

על אף שהעולם הפך להיות טכנולוגי מאוד, ונראה שהפיתוחים הטכנולוגיים לא עומדים לעצור בקרוב, עדיין יש התייחסות רבה לכל מה שאינו בהכרח טכנולוגי, כולל אמנות על כל גווניה- מוסיקה, ציור, פיסול, קולנוע ומשחק ועוד.

בשל העניין הרב בתחום, שתמיד היה וימשיך להיות, בכל רחבי הארץ אפשר למצוא מרכזי אמנות שבהם ניתן לבחון מקרוב יצירות מכל הסוגים, החל מיצירות מוחשיות כמו עבודות קרמיקה ועד ליצירות מופשטות כמו הצגות ומופעים.

יש כמה מרכזים ומוזיאונים בולטים בישראל, והם:

  • מוזיאון תל אביב לאמנות- המוזיאון הוקם בשנת 1932 והוא המוזיאון הגדול והחשוב בישראל בתחומו. במוזיאון זה יש מחלקות שונות לאומנות, ביניהן אומנות מודרנית ואומנות עכשווית לציור, עיצוב, רישום, אדריכלות ועוד. האוספים כוללים גם פריטים מהמאה ה 16 ועד המאה ה 19, לצד פריטים מודרניים וחדשים.
  • מוזיאון ישראל- במוזיאון ישראל אפשר לראות מגוון תערוכות קבועות ומתחלפות, והוא כולל מספר אגפים: ארכיאולוגיה, אומנויות, אמנות ותרבות יהודית, היכל הספר, אגף הנוער, גן האומנות ועוד. בכל אחד מאלו אפשר לראות פריטים שונים.

בנוסף, יש במוזיאון מגוון אירועים מיוחדים שניתן להגיע אליהם כולל הרצאות ורסיטלים. יש גם מחלקת למידה ועיון הכוללת חוגים וסדנאות לילדים, בני נוער ומבוגרים ואפילו מכינה ללימודים גבוהים באומנות.

  • המשכן לאומנות על שם חיים אתר- במשכן לאומנות על שם חיים אתר הנמצא בעין חרוד יש חצרות פסלים ואולמות רחבים שבהם אפשר לראות אוספי אומנות מהבולטים והחשובים ביותר בישראל.

האוספים השונים של המוזיאון כלולים פריטי יודאיקה ויצירות אומנות מהמאה ה 19 ועד לימינו בתחומי ציור, פיסול, צילום וגרפיקה. המוזיאון מציג תערוכות מתחלפות ולעתים ישנים אירועים שונים, ימי עיון וסימפוזיונים.

אמנות לכל הגילאים

לא משנה אם אתם באים עם ילדים קטנים, בני נוער, קשישים וכן הלאה, תמיד תוכלו למצוא אמנות שמתאימה לכם. התערוכות, האוספים והמיצגים השונים בכל המקומות שציינו ואחרים, יחשפו אתכם לעולם ומלואו של היסטוריה ותרבות ישנה ומודרנית. תוכלו ללמוד ולהעשיר את הידע שלכם בו בזמן שאתם נהנים מבילוי איכותי עם החברים או המשפחה.

ניתן לחפש ולמצוא מרכזי אמנות לפי קטגוריות ולפי קהל יעד, כך שכל קבוצה תוכל להגיע למקום שמתאים לה.

שימור האומנות בעידן הטכנולוגי

אפשר לראות שעל אף פיתוחים רבים והתקדמות לעבר עולם טכנולוגי יותר, אמנות מסורתית (לצד המודרנית) עדיין זוכה לחשיבות רבה. שימור שלה הוא הכרחי דווקא בימינו, כי תמונות או הדמיות באינטרנט לעולם לא יוכלו להחליף את הדבר האמתי.

 

george

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Next Post

יתרונות האגודה על פי עופר פיינשטיין

ה אוג 21 , 2014
עופר פיינשטיין נכון להיום ישנן ארבע צורות התאגדות כלכליות בישראל, אשר כל אחת מהן מונה יתרונות וחסרונות שונים. עופר פיינשטיין, מי שהיה מנהל משרד עורכי דין וכיום מנכ"ל רשת קו אופ, פורט את היתרונות והחסרונות של כל אחת מצורות ההתארגנות השונות לאור הטרנד המביא להקמה של יותר ויותר אגודות. במקביל, […]

You May Like